Week 4. (Dag 26 - 30)

28 november 2014 - Quito, Ecuador

Week 4 alweer! Wat begint de tijd te vliegen, de weken gaan voorbij alsof het dagen zijn. Of zoals ze in het Spaans zeggen: El tiempo vuela! Inmiddels begint het werken voor Local Dreamers als een routine te voelen. Negatief? Nee, zeker niet! Een fantastische routine, met enorme waardering voor het werk dat verricht wordt en een voldoening door de omgang met de kinderen. In dit reisblog zal ik jullie door mijn routine meenemen, ook al is het een vrij standaard week gebleken. Hoogtepunt van de week? De tweede zwemles, wat was dat geweldig mensen! Foto´s zijn weer up-to-date, neem gerust een kijkje!

Maandag, een moeizame dag zoals altijd.. Na een heerlijk weekend Mindo, aan de bak in het Spaans lokaal met Narda. Mijn laatste lessen Spaans staan op het programma, deze week nog 4 lessen. Twee uur Spaans achter de rug, op naar de centrale ruimte voor een lunch met de lokale dromers Tiemen, Guus, Elise en Tessa. Aan de lunchtafel worden de eerste plannen voor komend weekend al besproken, unaniem werd op de eerste dag na Mindo al besloten dat het komende weekend gevuld zou worden met een bezoekje aan de grote broer van Mindo, de poort naar de jungle, Baños!

De dag na maandag, dinsdag! Meestal zo hè? Zo voelde het niet deze week.. Om de een of andere reden vloog de maandag voorbij, het was voor ik het wist dinsdag. Twee uurtjes buffelen in de ochtend en op naar het voetbalveld. Heerlijke training afgelegd, samen met Tiemen de leiding over de niños. Complimenten voor mijn mede-dromer, het was een fantastische middag waarin de kinderen tranen in hun ogen hadden van het lachen. De kinderen werden vermaakt, in plaats van dat ze zichzelf vermaakten. Aan de ene kant erg leuk om te doen, aan de andere kant vond Aldert dat wij iets meer van de kinderen af moesten gaan staan voor een beter effect op de kinderen en het aanleren van de voetbaltechnieken. Vrijdag maar even samen zitten was het besluit!

Jawel, gaan we weer! De volgende dag na de lunch weer  heerlijk aan de bak voor mijn verslaglegging. Maandag en woensdag zijn mijn schoolwerk dagen hier, de dagen die het langst duren en de meeste kantooruren bevatten. Laten we het positief bekijken, al het werk dat ik hier verzet hoef ik straks in Nederland niet meer te spenderen aan school. Elke minuut die ik hier werk, die kan ik Nederland aan mijn amigo´s spenderen. Goed gevoel, geeft een soort van innerlijke drive om ook de mindere zaken van het stagelopen bij Local Dreamers goed te volbrengen. Anneke, als je dit leest.. Je kan trots op me zijn, ik werk aan mijn toekomst! Haha, ook de groetjes aan de andere leraren van het HIS!

En weer zo´n heerlijke dag! De donderdag staat dit maal volledig in het thema van voetbal. Door dat de woensdag een stapavond is geweest heb ik geregeld met toppertje Narda dat ik de donderdagochtend geen les had. Uitslapen en op naar het voetbalveld. Een quick-shower, een gehaast ontbijt en een razend snelle busreis zorgde ervoor dat ik nog net op tijd voor de voetbaltraining was. Waarom was ik bijna te laat?Elke ochtend, maakt niet uit wat voor tijd ik eruit moet.. Ik moet haasten! Aangenaam, dat is Jochem!

De laatste dag van de werkweek, vrijdag heet hij! Een lekker begin van de week, wakker worden met een sms´je van Narda dat de les niet doorgaat. Doei wekker, doei Nielson die mij trouw elke ochtend wakker zingt. Vandaag laat ik jou ook eventjes wat langer slapen. 11 uur op kantoor zijn, in plaats van 8.45 uur? Daar maak je mij wel blij mee, twee uur later dan gepland dus richting het kantoor. De dag die in het teken ging staan van twee vergaderingen (zwemschool en voetbalschool) en de tweede zwemles, kom maar op!
Conclusie van deze dag? Ik voel me enorm gewaardeerd als stagiair binnen de organisatie van Local Dreamers. Niet alleen als voortrekker van de Zwemschool, maar als op uitnodiging van Aldert de voorzitter van de beide vergaderingen blijkt dat ze binnen het bedrijf dat Local Dreamers heet zeker waardering en bewondering voor mijn werk hebben. De tweede zwemles, met als centraal thema de beentechnieken, was een enorm succes! Kinderen beginnen de trappeltechnieken van de borstcrawl na twee lessen al ´onder de knie´ te krijgen, waarnaast ikzelf ook nog eens een stukje beter leren zwemmen. Zwemschool, je bent mijn zoontje! Ik ben trots op je, maar wat kan ik veel van je leren. Pap, zo moet jij je ongeveer ook voelen bij Cas en mij hè? Haha, ja mensen.. Zo ben ik ook, van complimentjes krijg ik een grote bek!

De zwemles zit er op! Aldert zijn eerste keer, Jesse heeft het stokje overgedragen. De lengte van Aldert in het kleine-mensjes land Ecuador komt eindelijk eens van pas voor de beste knul. Het zwembad, wat ongeveer 1.80 meter diep is en mij het water tot onder de neus laat staan is voor Aldert een pierenbadje. Hij kan de kinderen goed begeleiden in het diepe, ik sta aan de kant met mijn badmeestershouding en het fluitje dat ik om de 15 minuten hard van zich laat horen. De tweede zwemles was een succes, op naar het kantoor! Een bord spaghetti, een afwasbeurt en een snelle douche later zat ik al in de bus van 21.40 uur richting Baños! Op naar een weekend extreme sporten, extreem ontspannen en extreem zweten in de poort naar de Jungle! Baños, verbaas me!

Chao Holanda, te amo! Buenas noches y hasta luego.